HIDROIZOLATII PODURI RUTIERE

In general, sistemul de impermeabilizare pentru podurile rutiere are la baza tehnologia PUMA. Este vorba de un sistem bazat pe o membrana lichida aplicata la rece, membrana care are functia de strat de impermeabilizare sub asfaltul caii de rulare.

Examinand piata de profil constatam ca, aproximativ 85% din sistemele de impermeabilizare folosite sub asfalt, la podurile de beton, sunt pe baza de bitum. De asemenea, în majoritatea cazurilor se foloseste si o amorsa pe baza de bitum.

In unele tari europene în locul amorsei pe baza de bitum se foloseste o amorsa pe baza de rasina epoxidica . Avantajul amorselor pe baza de rasina epoxidica fata de amorsele pe baza de bitum este, desigur, aderenta mult mai buna la stratul de baza din beton al podului.

Sistemul este foarte simplu: dupa pregatirea suprafetei de beton (prin alicare sau cu jet de apa) se aplica primul strat de amorsa epoxidica cu o rata de consum de 0,5 kg/m². Pe acest strat se împrastie cuart natural (Ø 0,7 – 1,2 mm cca.) în cantitate de 1 kg/m². In ziua urmatoare se aplica un al doilea strat de amorsa epoxidica cu o rata de consum de 0,6 kg/m². Dupa aplicarea celui de al doilea strat trebuie sa asteptam minim 12 ore înainte de a începe aplicarea membranei bituminoase pe suprafata amorsata. Un punct foarte important este faptul ca, în timpul aplicarii amorsei epoxidice temperatura mediului, substratului si materialului nu trebuie sa fie sub 15°C. De asemenea, dupa fiecare faza a aplicarii amorsei epoxidice zona trebuie protejata cel putin 24 de ore împotriva ploii. In cazul în care în primele 24 de ore apa ajunge pe suprafata amorsata rezultatul poate fi ca amorsa sa ramâna vâscoasa ceea ce va avea un impact negativ asupra aderentei membranei bituminoase ce urmeaza a fi aplicata In consecinta, conditiile climatice pot provoca întârzieri destul de mari ale lucrarilor de impermeabilizare.

Acesta este unul din motivele pentru care aplicatorii care folosesc amorse epoxidice sub sistemele de impermeabilizare pe baza de bitum au inceput sa foloseasca si amorse pe baza de metil metacrilat (MMA) inainte de aplicarea membranelor bituminoase. Materialul consta intr-o rasina bicomponenta cu viscozitate scazuta, produsul asigurand o aderenta excelenta la substraturile de beton si metal precum si la sistemul de impermeabilizare bazat pe membrana bituminoasa.

Sistemul complet de amorsare/ etansare consta in aplicarea a doua straturi.
Primul strat se aplica cu o racleta si apoi roluire, la o rata de consum de 0,5 kg/m². Cat timp este înca proaspata, in amorsa se împrastie cuart natural cu granulatia de 0,7 – 1,2 mm si un consum de aprox. 1 kg/m2. Dupa uscare se aplica al doilea strat cu trafaletul la o rata de consum de 0,4 – 0,6 kg/m².

Va prezentam câteva fotografii facute în timpul aplicarii sistemului:

Aplicarea primului strat de amorsa MMA si împrastirea agregatului:            Aplicarea straturi amorsa MMA si împrastirea agregatului cuartos:

x1 x2

Suprafata dupa aplicarea celui de al doilea strat de amorsa MMA:                   Aplicarea membranei bituminoase pe suprafata amorsata:

x3 x4

Aplicarea membranei bituminoase:                                                                       Controlul aderentei membranei bituminoase:

x5 x6

Principalele beneficii ale produsului sunt urmatoarele:

  • Excelenta aderenta la beton si metal;
  • Intarire rapida chiar la temperaturi sub -5°C;
  •  Poate fi utilizat în conditii climatice severe;
  • Primul si al doilea strat de amorsa/ sigilant pot fi aplicate în aceeasi zi;
  • Membrana bituminoasa poate fi aplicat cu ajutorul flacarii pe suprafata amorsata dupa numai 90 de minute de la aplicarea celui de al doilea strat;
  • Timp si costuri de manopera reduse intrucat intreg sistemul , amorsa si membrane bituminoasa, pot fi aplicate în aceeasi zi.